PEMUDA PERKASA...SEDIA GEMPUR...DULU...KINI...DAN SELAMANYA....

Thursday, December 11, 2008

AL-FATIHAH

Malam tadi UMNO Pahang dikejutkan dengan pemergian Allahyarham Datuk Abdullah Rahmat, Setiausaha Kerja Eksekutif UMNO Pahang. Beliau dan pemandunya terlibat didalam kemalangan jalanraya di Lanchang. Berita ini sungguh menyedihkan. Bagi pihak saya secara peribadi amat berasa sedih dengan pemergian beliau. Bagi saya beliau merupakan seorang Abang yang sangat dikasihi. Banyak memberi tunjuk ajar kepada saya dan mendidik saya mengerti erti politik , malah banyak membantu saya terutama ketika saya mula-mula terpilih sebagai wakil rakyat pada tahun 2004.

Allahyarham Datuk Hj Abdullah Rahmat memang terkenal sebagai seorang yang sangat penyayang dan kuat bekerja. Hampir seluruh masa dan hidupnya dikorbankan untuk UMNO Pahang. Seorang yang begitu mengambil berat tentang perjalanan pentadbiran UMNO Negeri Pahang. Begitu sedih jika diimbas kembali , pemergian isterinya ke rahmatullah yang tidak lama dahulu.

UMNO Pahang , pasti terasa kehilangannya. Telatah gurau sendanya dan jenakanya pasti akan dikenang sampai bila-bila. Saya secara pribadi , begitu hiba mengenangkan peristiwa ini. Sudah pasti sifat tawadu' nya menjadikan Allahyarham seorang yang begitu mudah didekati.

Bagi Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Rompin, pemergian Allahyarham merupakan satu kehilangan yang besar. Tidak dapat dilupakan saat-saat manis bersamanya dalam siri-siri perjuangan UMNO khususnya bagi kami pemuda ketika bersama dengannya dalam menghadapi situasi Pilihanraya Kecil dalam negara. Sudah tentu pemergian Allahyarham akan ditangisi dan meruntun jiwa kami semua. Disaat sebegini , himpunan doa dipanjatkan kehadrat Ilahi, semoga rohnya dicucuri rahmat oleh Allah swt.

Saya mewakili Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Rompin dan rakan-rakan keseluruhannya diperingkat akar umbi, merakamkan ucapan Takziah kepada keluarga Allahyarham diatas pemergian bapa yang dikasihi ini. Ucapan yang sama dilanjutkan kepada adik-beradik Allahyarham .

Sama-samalah kita mendoakan semoga roh Allahyarham ditempatkan bersama para solihin dan mendoakan segala jasa baiknya kepada parti dan negeri serta negara dibalas dengan ganjaran pahala yang berlipat ganda oleh Allah swt..

Al-Fatihah...

Ikhlas :

Yb Dato' Hj Mohamad Sahfri Bin Ab. Aziz,
Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Rompin Pahang.

4 comments:

bRAVE hEART@blogger.com said...

Bro, tahniah kerana berblog dan terus berblog. Tabahkan hati menentang musuh. masukkan blog saya dalam blogroll bro - http://braveheart-blogger.blogspot.com

Ti Lian Ker said...

Terimakasih melayar ke blog saya. Selamat memwujudkan semangat setiakawan dan terus berhubungan..

bRAVE hEART@blogger.com said...

saudara,
mohon blog ini link-kan dari blog saudara;
http://gerbangtemumaya.blogspot.com/

Anonymous said...

Ya Allah.. Awal2 ari tu aku dah komen, buat blog ni kena la rajin mantain.. takat nak ada blog tapi tak mantain.. baik tak payah.. dah la blog x ada identiti rompin langsung.. tak citer pasal rompin langsung.. ish3x korang ni.... YB Dato', jengok2 la blog ni.. ok bro2.. think positive.. demi kebaikan imej PPU Rompin.. bravoo....