PEMUDA PERKASA...SEDIA GEMPUR...DULU...KINI...DAN SELAMANYA....

Thursday, December 4, 2008

FITNAH PEMBANGKANG!!

  1. Kita merasa cukup hairan dengan sikap mausia yang suka dan selalu membuat fitnah dan mereka-reka cerita supaya ianya sedap didengar. Manusia yang sebegini memang selalu mencari keburukan orang lain dan mendedahkan aib bangsa kepada orang ramai, akhirnya, dia tersenyum girang , bahawa kerja syaitannya berjaya dan manusia bergaduh sesama sendiri. Yang lagi pelik, dia pula mengajak orang ramai bersama dengan dia untuk sama-sama buat kerja kotor tu.
  2. Pihak PKR , telah menjadikan fitnah sebagai teras perjuangan da'wahnya untuk menarik minat orang ramai supaya bersimpati dengan perjuangannya. Mereka berusaha menunjukkan kepada orang ramai, kononnya merekalah pejuang dan pembela nasib rakyat. Pahangdailyblogspot,blog rasmi PKR Pahang, menjadi medan utama mereka di pahang ini untuk memburukkan Kerajaan BN. Pelbagai cerita fitnah wujud dalam blog tersebut. Malah ada cerita yang sengaja dibuat-buat supaya orang ramai percaya akan isu yang dibangkitkan. Inilah teras perjuangan mereka, serupa dengan Penasihat Merapu PKR, DSAI. " Matlamat Boleh Menghalalkan Cara " menjadi asas perjuangan politik mereka. Malah itulah rukun perjuangan mereka. Nilai-nilai agama ditolak ketepi, yang penting rakyat ditipu, mereka mendapat sokongan ramai.
  3. DSAI mempunyai perangai dan kepercayaan "setiap pembohongan yang disebut berulang kali akan menjadi kebenaran" . Ini menjadi ikutan kepada budak-budak PKR sekarang. Fitnah begitu berleluasa dalam blog mereka. Sikap inilah yang memburukkan keadaaan politik dalam negara. Yang pelik tu, mereka menyerang sesama bangsa. Mereka tidak sedar, bahawa bangsa lain menepuk tangan melihat apa yang berlaku. Mereka , PKR, telah diperalatkan. Namun masih mengaku menjadi pejuang bangsa! Sebenarnya merekalah yang meruntuhkan Bangsa Melayu itu sendiri.
  4. Baru-baru ini , mengaku dalam kongres mereka, bahawa mereka akan memperjuangkan hak-hak dan kedaulatan Raja-raja melayu. Budak-budak PKR lupa, sebenarnya DSAI lah yang dahulunya begitu lantang memalukan Raja-raja melayu. Berucap di majlis-majlis, mengutuk kedaulatan dan kehebatan Raja Melayu. Semua orang masih ingat. Mengutuk dan menghina kerabat-kerabat diraja, sehinggakan kita sendiri orang melayu berasa malu dengan perkembangan tersebut. Kita tidak lupa apa jawatannya pada ketika itu dalam kerajan. Malah DSAI mengugut akan mendedahkan keburukan istana di media-media.
  5. Kita juga masih ingat siapa yang begitu lantang memperkatakan tentang Kronisme dan Nepotisme pada suatu masa dahulu ketika DSAI dalam kerajaan BN. Sekarang ini kita lihat sahaja pada parti PKR dan Pakatan Rakyat. Tidakkah wujud elemen Kronisme dan Nepotisme pada parti mereka? Malah lebih dahsyat lagi, YB Anwar Ibrahim dengan Azizah dan YB Nurul Izzah, YB Karpal Singh dengan YB Gobind Sing Deo dan banyak lagi jika dilihat kepada jawatan diperingkat parti dan Dewan Undangan Negeri pembangkang. Sekarang mereka bercakap untuk memperjuangkan bangsa ? Sudah tentu inilah pembohongan besar mereka , memperjuangkan untuk kesenangan dan kemegahan diri sendiri. Kita kenal siapa mereka, bak kata orang tua-tua dahulu ' sekilas ikan di air, dah tahu jantan betinanya'...
  6. Parti UMNO tetap mengekalkan Asas perjuangannya. UMNO sebagai sebuah parti orang melayu, sering melaungkan dan menegaskan bahawa akan terus menjadi teras perjuangan Bangsa Melayu. Kita percaya dan yakin, semenjak dahulu lagi, UMNO telah melahirkan ramai pemimpin yang berwibawa. Lihat sahaja kepada sejarah negara kita, bermula daripada semenjak kita merdeka. Kalau kita lihat sekarang pun, yang jadi pembangkang zaman sekarang pun, mereka dahulu pernah berada di dalam UMNO. Mengecap pelbagai kesenangan sebagai pemimpin pada ketika itu. Tapi mereka khianat perjuangan parti, maka mereka terkeluar dari arus perjuangan sebenar. Yang menjadi duri dalam daging ini, mereka sendiri, merekalah yang membuatkan rakyat mula mencemuh Bangsa Melayu. Mereka inilah yang menjaja cerita fitnah diseluruh pelusuk negara hanya demi untuk kesenangan politik peribadi mereka. Eloklah terus berada diluar UMNO , 'pergi tidak mengurang, datang pun tidak bertambah.'
  7. UMNO yakin kepada perjuangan. Biar susah dan tidak diingat orang, yang penting kita perlu jujur dan amanah dalam meneruskan langkah membela nasib bangsa. Masih ramai lagi yang perlu dibantu. Kita perlu berubah, tetapi perubahan yang menjanjikan kesejahteraan untuk generasi bangsa kita akan datang.

2 comments:

Bukutibamoahanv. Vlogspot. Com said...

Sejahtera..ke atas semua....
agaknye... dia orang tu....hilang...akai...tak dapat beza ke,, yang mana kaki,bumi di pijak yang mana dok.. atas kepala langit kena junjung.....

binkamisan said...

Kita kena buat satu anjakan paradigma untuk membetulkan segala kepincangan dalam pentadbiran negara masakini. Meemilih seseorang kerana mengenangkan jasa orang lain sudah tidak relevan lagi. Dulu lain sekarang lain. Kita memerlukan persoaliti yang benar2 bersih untuk menjadi pemimpin contoh. "melihatnya teringat akhirat,kata2nya menambah ilmu,perbuatannya menyenangkan org lain". Kalau tak dapat semua biarlah yang mirip.